آسانسور لوکس(لاکچری) چیست؟

آسانسور لوکس چیست؟

آسانسور امروزه کاربرد بسیار زیادی در خانه ها دارد. در واقع امروزه با پیشرفت تکنولوژی, خانه ها, خصوصا آپارتمان ها دارای آسانسور هستند. معمولا هر شخصی که به دنبال خانه می‌رود, به دنبال خانه ای است که دارای آسانسور باشد. هم‌چنین آسانسور بر روی قیمت خانه یا آپارتمان نیز تاثیر دارد. البته باید گفت که خانه ای که دارای آسانسور است دارای قیمت بیش‌تری نسبت به بقیه خانه ها است. البته علاوه بر خانه, آسانسور ها در مکان های دیگر از جمله بیمارستان ها, هتل ها, پاساژها و… کاربرد دارند. اما در این مکان ها معمولا برای جلب توجه افراد, از آسانسورهای لوکس یا لاکچری استفاده می‌کنند. علاوه بر جلب توجه, برای زیبایی و پاک نگه داشتن محیط نیز استفاده از این نوع آسانسور اهمیت دارد. زیرا هنگامی که فردی وارد یک مکان می‌شود, اولین چیزی که با آن روبرو می‌شود, آسانسور است.

 

کابین آسانسور لوکس چگونه است؟

کابین آسانسور یکی از مهم ترین بخش های آسانسور به شمار می‌آید. از کابین آسانسور می‌توان به عنوان یک پناهگاه امن یاد کرد. درنتیجه زیبایی و تمیز بودن آن اهمیت بالایی دارد. کابین هایی که لوکس و تمیز باشند, می‌توانند نظر افراد را بیش‌تر جذب کنند. این یکی از ویژگی های آسانسورهای لاکچری است. یک آپارتمان یا ساختمان ممکن است دارای طبقات بسیار زیادی باشد. یا ممکن است به دلیل رفت و آمد زیاد در اسانسور, مدت زیادی طول بکشد تا به مقصد خود برسید. پس بهتر است که در آن ساختمان از آسانسورهای لوکس استفاده شود که افراد, حین رسیدن به طبقه مورد نظر خود, از کابین لذت ببرند. البته یکی از مهم ترین کاربردهای کابین آسانسور, حفظ امنیت مسافران آن است. پس در حین زیبایی باید به امنیت مسافران نیز توجه ویژه ای داشت.

آسانسور لوکس

انواع آسانسور لوکس یا لاکچری

در آسانسورها علاوه بر زیبایی باید به وزن کابین و هم‌چنین قیمت آن نیز توجه داشت. هنگامی که شما برای ساخت آسانسور لوکس از وسایل و مواد باکیفیت و مرغوب استفاده می‌کنید, قیمت آن نیز با توجه با آن, افزایش پیدا می‌کند. در بازار انواع و اقسام آسانسورها وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به فاکتورهایی که گفته شد, کابین خود را انتخاب کنید. در زیر انواع کابین ها را برای شما نام می‌بریم:

  • کابین استیل
  • کابین نیمه استیل
  • کابین فرمیکا
  • کابین ام دی اف(MDF)
  • کابین شیشه ای یا پاناروما

که هر کدام از کابین های نام برده شده در مکان مخصوصی استفاده شده و هم‌چنین دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند.

کابین استیل زیباترین نوع کابین ها است. و از این نوع کابین برای آسانسورهای لوکس استفاده می‌شود. همه اجزای کابین های استیل, از جمله دیوارها, ورق ها, نوارها و…, از استیل ساخته شده اند. البته این نکته مورد توجه است که استیل نیز انواعی دارد. که شما می‌توانید با توجه به علایق خود, از بین آن ها انتخاب کنید. کابین های ام دی اف امروزه اغلب در ساختمان ها با تعداد طبقات کم استفاده می‌شوند.

کابین فرمیکا نیز یکی از ساده ترین نوع کابین است که به جای ام دی اف از فرم برای ساخت آن استفاده می‌شود. این نوع کابین هزینه کمتری نسبت به کابین های دیگر دارد. و هم‌چنین شباهت بسیار زیادی به کابین های ام دی اف دارند. البته امروزه از این نوع کابین کمتر استفاده می‌شود.

البته یکی از مدرترین و لوکس ترین نوع کابین, نوع شیشه ای آن است. این نوع کابین, زیبایی زیادی به آسانسورهای لوکس می‌دهد. و معمولا در ساختمان لاکچری و هتل ها و پاساژهای لوکس به کار می‌رود.

ویژگی های آسانسور لوکس

متریال و وسایل به کاربرده شده در آسانسورهای لوکس بسیار شکیل و جذاب هستند. به گونه ای که هر فردی با هر نوع سلیقه ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کابین های نیمه استیل و نیم ام دی اف نیز از انواع کابین های پرطرفردار و زیبا هستند. اگر با هزینه های بالای کابین های استیل مشکل دارید, می‌توانید از این نوع کابین ها با صزف هزینه کمتر استفاده کنید.

علاوه بر زیبایی کابین, ابعاد کابین و محلی که قرار است کابین قرار گیرد, نیز برای سازنده کابین مهم است. اما نگران این موضوع نباشید زیرا کارشناسان متخصص وجود دارند که به شما در زمینه تعیین ابعاد و نصب آسانسور مورد نظرتان کمک کنند.

استفاده از نورپردازی در آسانسورهای لوکس

در آسانسورهای لوکس خلاقیت در نورپردازی اهمیت زیادی دارد. زیرا نورپردازی باید به گونه ای باشد که کابین آسانسور را به زیباترین و لوکس ترین شکل نشان دهد. و هم‌چنین باید به گونه ای باشد که مورد توجه عموم مردم قرار گیرد. پس نورپردازی در آسانسورهای لوکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری

استفاده از آسانسورهای لوکس یا لاکچری امروزه بسیار رایج و پرکاربرد است. این نوع آسانسورها با توجه یه متریال مورد استفاده در آن ها به انواعی تقسیم می‌شوند. که با توجه به انواع متفاوت آن ها, قیمت های متفاوتی نیز دارند. از آسانسورهای لوکس در مکان های متعددی برای جذب توجه افراد استفاده می‌شود. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که اگر به زیبایی ساختمان خود اهمیت می‌دهید, استفاده از آسانسور لوکس را در ساختمان خود مورد توجه قرار دهید.

شرکت آسانسور اوج الوند کیهان بهترین شرکت در زمینه فروش و نصب انواع آسانسورها در کرمان و شهرهای اطراف آن است.

فهرست مطالب