مینی آسانسور خانگی چیست؟

آسانسور خانگی چیست؟

آسانسور خانگی یا Home lift نوعی بالابر است که مانند دیگر آسانسورهای معمولی کار می‌کند. این نوع بالابر در عین داشتن شباهت های بسیار با آسانسورهای دیگر, دارای تفاوت هایی نیز است. این نوع بالابر, به دلیل افزایش استفاده افراد از هوم لیفت ها, امروزه بسیار پرکاربرد و مرسوم شده است. آسانسورهای خانگی ظرفیت کمتری را نسبت به دیگر آسانسورها دارا هستند. به عنوان مثال می‌توانند تنها 3 تا 6 نفر را در خود جای دهند. این نوع آسانسورها معمولا برای ساختمان ها یا خانه هایی با تعداد طبقات کم کاربرد دارند. از این رو به آسانسورهای خانگی هوم لیفت یا مینی آسانسور نیز می‌گویند.

 

مینی آسانسور چیست؟

همانطور که گفتیم, مینی آسانسورها نوعی آسانسور خانگی هستند که معمولا در خانه ها و ساختمان ها با تعداد طبقات کم کاربرد دارند. مینی آسانسورها نیازی به چال آسانسور, موتورخانه و دیگر اجزای اضافی که در آسانسورهای معمولی به کار می‌رود, ندارند. این آسانسورها نیز تنها می‌توانند ظرفیت 2 تا 6 نفر را تحمل کنند. مینی آسانسورها دارای دو نوع کابین و نیم کابین هستند و هم‌چنین با توجه به سلیقه افراد و کاربرد آن دارای انواع شیشه ای, پس وی سی(PVC)  و استیل هستند. این نوع آسانسور شباهت بسیار زیادی به آسانسورهای هیدرولیکی دارد اما نمی‌توان آن را انواعی از آسانسورهای هیدرولیکی نام برد.

 

مزایای استفاده از مینی آسانسور

  • در خانه هایی که با مشکل برق مواجه هستند, این نوع آسانسور کاربرد بسیار ویژه ای دارد. زیرا این نوع آسانسورها علاوه بر مصرف مناسب و کمتر برق, فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.
  •  برای نصب این آسانسور, نیازی به حفر عمیق چاه نیست.
  • مینی آسانسورها از نیازی استفاده زیاد موتورخانه ندارند.
  • از لحاظ اقتصادی و هزینه مقرون به صرفه هستند.
  • این نوع آسانسورها دارای سیستم ایمنی بسیار بالایی نیز هستند.
  • مزیت قابل توجه مینی آسانسورها این است که این نوع بالابرها بدون هیچ صدا و لرزشی کار می‌کنند. و هم‌چنین حرکت آن ها با سرعتی مناسب انجام می‌گیرد.
  • مینی آسانسورها مانند دیگر آسانسورهای معمولی, دارای سیستم برق اضطراری هستند.

مینی آسانسور

چرا باید در خانه از مینی آسانسور یا هوم لیفت استفاده کنیم؟

استفاده از مینی آسانسورها یاعث افزایش رفاه و سلامتی افراد می‌شود. و پیشنهاد می‌شود که در هر خانه چند طبقه جایگزین پله ها شود. برای نصب آن می‌توانید از یک کارشناس متخصص نصب این نوع آسانسور تقاضای کمک کنید. امروزه استفاده از این نوع آسانسور به یک کاری ضروری تبدیل شده است.

دلایل استفاده از هوم لیفت یا مینی آسانسور

  • امکان دسترسی به تمام طبقات خانه یا ساختمان:

همانطور که گفتیم این نوع آسانسور در خانه ها یا ساختمان ها با تعداد طبقات کم یا خانه های دوبلکس و تریبلکس استفاده می‌شود. و امروزه معمولا اتاق های خواب و حمام های خانه در طبقات بالایی قرار دارند.  پس با استفاده از مینی آسانسورها می‌توان سریع و راحت به آن ها دسترسی یافت. هم‌چنین این نوع آسانسور به افراد ناتوان در استفاده از پله ها و کودکان و افراد معلول کمک می‌کند که بین طبقات جابه جا شوند و به امکانات طبقات بالا به راحتی دسترسی داشته باشند.

  • افزایش سطح ایمنی:

استفاده از پله ها توسط  کودکان و سالمندان ممکن است خطرساز باشد. به همین دلیل استفاده از مینی آسانسور از بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند. هم‌چنین می‌توان برای جلوگیری از استفاده زیاد از حد کودکان از آسانسور, برای آن رمز تعبیه کرد. به علاوه می‌توان از قطعات آسانسور با کیفیت و هم‌چنین با امکانات بالا استفاده کرد.

  • آسایش و رفاه بیش‌تر:

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که به جای راه اندازی بالابرها, از پله ها استفاده کنند. اما در واقع استفاده به طور مداوم از پله ها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که ممکن است در آینده جبران ناپذیر باشند. با توجه به این که در خانه های دوبلکس, اتاق ها در طبقه بالا قرار دارند, افراد خانه دائما از پله ها استفاده می‌کنند. اما هوم لیفت باعث راحتی افراد در جابه جایی و هم‌چنین با گذشت سال ها, در آینده, بسیار کاربردی و مفید است.

  • افزایش ارزش خانه:

در همه کشورها و در همه زمان ها, خانه ها جزو دارایی های مهمی به حساب می‌آیند. در نتیجه اضافه کردن امکانات به خانه ها باعث افزایش ارزش خانه ها می‌شود. قطعا یکی از راه هایی که می‌توان ارزش یک خانه را افزایش داد, نصب و راه اندازی آسانسور در آن است. امروزه نیز هر خانه ای که دارای چندین طبقه است, دارای آسانسور است. در نتیجه قیمت آن خانه و ارزش آن ارزش بسیاری پیدا می‌کند.

 

نتیجه گیری

به کارگیری مینی آسانسور در خانه ها, امروزه یکی از کارهای ضروری برای خانه است. این نوع آسانسور باعث افزایش ارزش خانه شود و هم‌چنین باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات می‌شود. مینی آسانسورها فضای بسیار کمی را در خانه اشغال می‌کنند. و نیز تعداد افراد کمی را می‌توانند جابه جا کنند. اما دارای ایمنی بسیار بالایی هستند.

شرکت آسانسور اوج الوند کیهان بهترین شرکت در زمینه فروش و نصب انواع آسانسورها در کرمان و شهرهای اطراف آن است.

فهرست مطالب