چرا در آسانسور از آینه استفاده می شود؟

آسانسور، یک معجزه مدرن است. اختراع این بالابر به ما این امکان را می دهد تا ساختمان هایی بلند تر از آنچه که اجدادمان تصور می کردند بسازیم و در آن ساکن شویم. با این حال، اگرچه سوار شدن در آسانسور یک تجربه روزمره است، اما هنوز هم می تواند کمی اضطراب آور باشد.

آسانسور چیست؟

آسانسور، ماشینی است که در یک محور عمودی حرکت می کند تا افراد را بین طبقات یک ساختمان حمل کند. اکثر آسانسورهای مدرن توسط موتورهای الکتریکی و با کمک وزنه تعادل از طریق کابل ها و قرقره ها به حرکت در می آیند. آسانسورها با گشودن راه به سوی ساختمان های بلندتر، نقش تعیین کننده ای در ایجاد جغرافیای شهری در بسیاری از شهرها ایفا کرده اند. ساخت اولین آسانسور به روم بر می گردد. اولین طراح این بالابر یک مهندسی رومی به نام ویتروویوس بود که در قرن یکم قبل از میلاد زندگی می کرد. اولین آسانسور از قرقره ها یا بادگیرهایی استفاده می کردند که توسط نیروی انسانی، حیوانی یا آب حرکت می کردند. سپس در سال 1800، قدرت بخار به این دستگاه ها اعمال شد و در نهایت در اوایل قرن 19، یک بالابر هیدرولیکی معرفی شد.

علت استفاده از آینه در آسانسور

آسانسور، یک فضای کوچک است. بهتر است بگوییم که این بالابر، یک جعبه فلزی روی یک قرقره است که به ما این امکان را می دهد تا با سرعت زیاد و با گروهی از افراد در طبقات مختلف جابه جا شمید. معمولا در ساختار این وسیله از آینه استفاده می شود. ممکن است شما متوجه این ابزار کاربردی درون آسانسور نباشید، اما آینه های یک عنصر طراحی استاندارد هستند که عملکردهای طبیعی متعددی را انجام می دهند تا به شما در جا به جایی طبقات کمک کنند. در ادامه قصد داریم به دلایل اصلی استفاده از آینه در آسنانسور بپردازیم.

آینه در آسانسور

  • رهایی از تنگنا هراسی

بسیاری از افراد در آسانسور احساس تنگاهراسی یا کلاستروفوبیا می کنند. فضای کوچک، کمبود اکسیژن، ناتوانی در دیدن آنجه در مکانیسم اتفاق می فتد، همه اینها عواملی هستند که به نوعی به ایجاد اضطراب در فضاهای کوچک مانند آسانسور کمک می کنند. زمانی که تنگاهراسی رخ می دهد، کف دست ها عرق کرده و ضربان قلب افزایش می یابد. آسانسور یک فضای محدود با اکسیژن کم است. زمانی که درهای آن بسته می شود و شروع به حرکت می کند، دیدن آنچه در بیرون می گذرد می تواند چالش برانگیز باشد. اگر احساس کردید که قلبتان در یک فضای محدود مانند آسانسور می تپد، به آینه نگاه کنید. استفاده اآ اینه در آسانسور می تواند احساس امنیت بیشتری به شما بدهد و به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. در بسیاری از طراحی ها، آینه جایگزین بهتری برای شیشه شفاف است.

  • افزایش ایمنی

استفاده از آینه به شما این امکان را می دهد تا ببینید دیگران در آسانسور چه می کنند. به عنوان مثال؛ می توانید حالت های صورت افراد و کارهایی که انجام می دهند را مشاهده کنید. در نتیجه، آینه ها می توانند از سرقت یا لمس ناخواسته جلوگیری کنند. همچنین نقاط برتر یک آینه می تواند قدرت مانور را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ اگر روی یک صندلی چرخ دار هستید یا یک وسیله بزرگ را حمل می کنید، آینه های می توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند. قرار دادن آینه در آسانسور به فردی که روی ویلچر نشسته است کم می کند تا بدون نیاز به چرخش و با خیال راحت از آسانسور خارج یا وارد آن شود. همچنین این قابلتیت می تواند زندگی را برای افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند آسان تر کند.

  • حواس پرتی بزرگ

معمولا افراد در آسانسور زود خسته می شوند. بنابراین؛ استفاده از آینه در آسنانسور راهی عالی برای سرگرم کردن خود است. با دیدن تصویر بازتابی خود در آینه، کمتر متوجه زمان صرف شده در آسانسور می شوید. بدون وجود آینه، همه افراد باید به یکدیگر یا به زمین خیره شوند.

سخن پایانی

ایجاد حس امنیت، یکی از مهمترین عواملی است که طراحان باید در هنگام ساخت آسانسور به آن دقت کنند. استفاده از آینه در آسانسور، یکی از رایج ترین راه هایی است که افراد می توانند حس امنیت بیشتری در این فضای کوچک داشته باشند. جلوگیری از تنگاهراسی، حس امنیت بیشتر و ایجاد حواس پرتی می توانند به عنوان اصلی ترین دلایل استفاده از آینه در بالابر باشند.

شرکت آسانسور اوج الوند کیهان بهترین شرکت در زمینه فروش و نصب انواع آسانسورها در کرمان و شهرهای اطراف آن است.

فهرست مطالب